VENUS kapitel 3

Direktlänk / VENUS / Kommentarer (1)
Skrivet: 2011-04-11 Klockan: 13:09:41

Det var kväll, och alla pratade om Alison och Arianas stora bråk. Alla hade tagit sina saker från jetplanet och sovit på den mjuka sanden. Det var bara jag som verkligen försökte sova. Min ögonlock kändes lika tunga som bly och jag sjönk in i en dröm.

I drömmen låg jag på en säng, den var svart. Ovanför mig stod mamma böjd och log.
- Zoey, Zoey, min älskade dotter...

Sen släppte hon en stor, fet råtta rakt på mitt ansikte. Jag försökte slå bort den men mina händer var fastbundna. Jag skrek men inget ljud kom ut. Mamma bara fortsatte att titta på mig och le. Jag tog sats och skrek allt vad jag hade. Ricky och Ariana skakade mig.
- Zoe! Hur är det?
Jag blinkade flera gånger.
- Zoey? Du skrek som om du blivit stucken i arslet.
Jag blängde på Ricky.
- Fint ordval. Jag vände mig mot Ariana och fortsatte. Jag drömde om mamma.
Hon förstod direkt och la sina armar omkring mig.

En stund senare och alla hade samlat på stranden igen för att jag skulle säga åt de vad de skulle göra.
- Michael och Leah kan fixa maten idag.
Leah, en mörkhårig skönhet med fräknar, vinkade flörtigt åt Michael och han log. Leah var gitarristen i Zoeys band och Michael var på trummorna.
- Michelle och Dan kan sätta igång en eld.
De var bästa vänner och gjorde nu en rolig handshake och alla skrattade.
- Ariana och...
Jag såg mig omkring och upptäckte att alla redan fått en uppgift förutom, Sarah, Carin och Alison, 'Divas'. Ja, du hörde rätt. De kallade sig själva för 'Divas'.
Alison var deras ledare och Sarah och Carin gjorde EXAKT som hon sa.
Nu viskade de och fnittrade och jag visste att de inte hört ett ord av vad jag sagt. Ärligt talat, den enda anledningen till att Divas var med på min turné var att de var otroligt talangfulla dansare.
-Ariana och Alison, ni får utofrska ön.
Arianas gapade och blängde på mig.
- Ingen chans!
- Aldrig i ivet!
De två tjejerna blängde på varandra och jag tog mig för pannan.
- Ari... Snälla?
Hon stirrade på mig i några långa sekunder, suckade och nickade.
Jag log.
- Okej, bra. Jag och Ricky utforskar ön.
Han tittade lite förvånat på mig men sa inget.
- Kom, så går vi.
Jag nickade åt Ricky och han följde efter mig. Vi gick längs stranden i tystnad. Jag sneglade på Ricky och märkte hur varma hans bruna ögon var. Han tittade tillbaka på mig och jag vände mig bort. Han harklade sig.
- Så... Varför valde du mig?
- Huh?
- Att utforska ön med?
Jag ryckte på axlarna.
- Jag ville lära känna dig bättre, nu när du är min bästis kille.
- Vi dejtar bara, vi är inte direkt pojkvän och flickvän.
Jag nickade.
- Ricky.. Vad ska vi göra?
Jag stannade upp och kollade på honom.
- För att komma härifrån? Jag vet inte. Du kommer säkert på något. Det gör du alltid.
Han kollade framåt och vi började gå igen.
- Vad får dig att tro det?
- Zoey, du är speciell. Sen den dagen du anställde mig som din gitarrist visste jag att du var en stor stjärna med ett stort hjärta.
Jag log mot honom och kramade hans arm.



Zoeys mamma när hon levde


Postat av: En söt Belieber som du älskar mest av alla (haha I'm just kiddin')

Wiii go Zoey !! Haha okey var bara tvungen att säga det bara, fråga inte varför för jag vet inte. Men iaf du är helt åwesöme på att skriva (det har jag redan sagt till dig elr hur?)

Jag vill också skriva !!! gnäller fast jag vet inte vart...en ny blogg??



Omg A* kmr du ihåg PLLseries?? Vi måste ha en design!!!

Btw visst var det kul att Bea kom och hälsade på idag ??

2011-04-12 @ 23:03:00
URL: http://prettylittlelie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: