VENUS DEL 10

Direktlänk / VENUS / Kommentarer (1)
Skrivet: 2011-05-20 Klockan: 22:07:09
I förra kapitlet lärde Ricky känna Aislin. Zoey hade ckså en pratstund med Alison.

Jag låg bredvid Ricky. Hans arm var runt min midja och så hade vi sovit hela natten. Jag flyttade hans arm och reste på mig. Jag kunde höra röster som närmade sig.
"... Bara för att göra Zoey avundsjuk."
"Dejtar hon Michael bara för att göra Zoey avundsjuk? Haha, rätt åt Zoey."
Det var Leah och Michelle.
De skrattade högt.
"Hon är inte en bra vän." sa Leah.
Michelle fnös.
"Det var ju hon som gjorde så att Jenny fick en blåtira förut. Såklart Jenny tjallade till Ariana."
"Jag skulle gjort samma sak."
De var tysta en stund och jag hörde de mumla.
"Har du tändaren?"
"Mm... Här är den! Aah, det är så skönt!"
De rökte en stund innan de gick tillbaka.
Jag hörde deras fotsteg dö lite längre bort och jag gick ut ur grottan.
"Det de sa om Ari kunde INTE vara sant..." tänkte jag för mig själv.
Jag gick tillbaka in i grottan.
"Ricky!" väste jag och skakade honom. Han rörde inte på sig. Jag böjde mig ner och kysste honom.
Han vaknade och tog min hand.
Jag drog upp honom.
"Borde det inte vara jag som väckte dig med en kyss?" Han smålog.
"Du kan gottögra det nu." Jag blundade och kände hans läppar mot mina.
Vi såg på varandra en lång stund innan jag bröt tystnaden.
Jag satte mig på marken och han satte sig bredvid.
"Ricky, menade du det du sa igår?"
"Ja. Du är min sol, du är det som får mitt hjärta att fortsätta pumpa. Utan dig är jag ingenting, du betyder allt för mig. De här 3 veckorna som vi varit tillsammans har varit de bästa i mitt liv."
"3 veckor och två dagar." rättade jag honom och fnittrade.
Han skrattade.
"Ha-ha. Men jag menar alltid vad jag säger 100 %. Jag älskade Ari också, men mer som en vän."
Jag tog hans hand. Jag var tvungen att fråga honom det som hade besvärat mig i flera dagar nu.
"Ricky... Hade du och Ariana.. Ja, du vet..?"
"Vaddå?"
"Ehm.. Du vet vad jag menar Ricky!"
"Säg bara typ samlag om du tycker att det är skämmigt." Han log retsamt mot mig.
"Okej. Hade ni samlag? Var ärlig."
"Nej. Men jag och Alison hade det."
Jag nickade långsamt. Egentligen var det inget konstigt med det. Ricky och Alison var båda 20 och 19 år gamla.
"Zoe, jag är kille, förlåt om du tycker att det är obehagligt."
Han hade faktiskt rätt.
"Nej då."
Han kramade mig.
"Men bara så du vet Ricky, jag tänker inte göra det med dig."
Hans blick blev plötsligt allvarlig.
"Jag kommer alltid att vänta på dig. Jag är inte i det här förhållandet för att ha sex med dig."
"Jag vet. Det är därför jag älskar dig. Du vill ha mig, inte min kropp."
Han nickade.
Jag höll upp min högra hand framför hans ansikte och pekade på mitt ringfinger.
"Den här gäller."
Det var min oskuldsring. Jag tänkte vänta tills jag gifte mig. Det var ett löfte till mig själv, Gud och min familj.
Han skrattade och kramade mig bakifrån.
Jag tog hans hand och han drog upp mig.
Då började det spöregna.
"Vad i-... Vad händer?"
Vi stod tillsammans i regnet. Mina fingrar var flätade i hans och våra ansikten var bara några millimeter ifrån varandras. Han böjde sig fram, men jag drog mig undan.
"Ricky.."
Jag såg ner på mig själv. Vad hade jag på mig egentligen?!
Jag hade bara min BH och shorts. Hur kunde jag inte märka det?!
Ricky förstod och drog av sig sin skjorta och satte den runt mig. Nu stod han i bar överkropp. Han hade en stark kropp och sex-pack magmuskler. Regndropparna drippade nerför hans kropp och ner mot hans jeans. Jag drog min fingrar längs hans sex-pack.
"Wow..." flämtade jag.
Han log snett.
Hans händer låg på min rygg, men nu lät han de falla ner. Han hade sina händer på mina shorts och jag flämtade till.
"Ricky!"
Han skrattade och lade sina händer längst ner på hennes rygg.
Då hörde jag några fotsteg och löv som prasslade. Plötsligt stod Nora några meter framför oss.
"Inte igen..." tänkte jag.
"Nora... Det är inte vad det ser ut som."
"Verkligen? För det ser ut som om ni precis gjort det och nu myser i regnet. Men, maten är klar och alla väntar på er." Hon log mot oss innan hon sprang bort med henne jacka över huvudet.
Regnet öste ner.
Jag drog Ricky mot mig. Vi pussade, kysstes, hånglade och gick in i grottan. Där slutade vi. Aislin låg på hennes smutsiga madrass och sov.
Jag såg på Ricky.
"Jag väntar här, så kan du hämta mat."
Han nickade och gick iväg.
Efter några minuter märkte jag att jag hade Ricky hade tagit skjortan med sig..
"Shoot!"
Ricky kom inte tillbaka på en långstund. Jag hörde fotsteg. Jag måste klä på mig snabbt!
Jag kunde inte stanna i grottan för då kunde de se Aislin, så jag gömde mig bakom en buske.
"Michael, sluta!" Ariana fnittrade.
Michaels händer tafsade på Ariana.
"Någon kan se oss!"
Han kysste henne på halsen och hon slängde bak huvudet.
Det här var inte den Ariana jag kände.
De fortsatte så en stund innan det blev grövre och de började gå in i grottan.
Vad skulle jag göra?!
"STOPP!"
Jag hoppade fram.
Michael släppte Ariana.
"Wow!" sa han och glodde på mig.
Ariana såg hans min och hon slog till honom på armen.
Hennes ögonbryn höjdes och hon suckade.
"Zoey... Vad har du gjort? Vart är Ricky?"
"Han är  inte här i alla fall!"
Michael såg på mig och flinade.
"Det låter som om Ricky hade kul igår kväll."
Jag blängde på honom.
"Ariana, du tror väl på mig?"
Hon tvekade och kliade sig i håret.
"Det angår inte mig. Du är 18 år gammal."
"Men...!"
Just då kom Ricky tillbaka.
"Zoey, jag hämtade..."
Han tystnade när han fick se Ariana och Michael och han suckade.
Ariana skakade på huvudet. Ricky hade ingen skjorta på sig. Varför hade han inte lämnat den här då?!
"Hejdå Zoey! Hejdå Ricky!" Michael drog med sig Ari.
De försvann.
"Ricky, alla tror att vi haft det."
"Och?"
"Jag är inte en sån tjej som bara gör det!"
"Du menar slampa? Och jag vet att du inte är en sån tjej." Ricky tog min arm och drog mig närmare honom.
"Zoey, bry dig inte om vad andra tycker."
Jag var tyst en stund men log och nickade sen. Han hade rätt. De som kände, älskade och brydde sig om mig visste att jag aldrig skulle göra det. I en grotta. Jag kramade honom och tog på hans skjorta.
VAD TYCKER NI? KOMMENTERA SNÄLLA!!

Postat av: Jasmine V

Jag ÄLSKAR dem! <333

2011-05-20 @ 22:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: