VENUS DEL 7

Direktlänk / VENUS / Kommentarer (1)
Skrivet: 2011-05-10 Klockan: 14:21:14
I förra kapitlet drunknade Zoey nästan i havet men räddades av Alison. Hon och Ariana blev vänner igen och hon fick nu tillåtelse av Ari att dejta Ricky.

Det var morgon och jag har en hemsk huvudvärk. Jag ser mig omkring, det är mörkt och jag är så yr att jag inte kan ställa mig upp. Jag faller ner på något mjukt. Vad är det jag ligger på? Jag känner efter. det var jackor. Alla hade lagt sina jackor på marken så att jag hade något bekvämt att sova på. Jag ler för mig själv. Det måste betyda att de har förlåtit mig! Men innan jag pratade med tjejerna var det någon annan jag behövde prata med.
Jag sätter mig upp lite grann och stödjer mig på mina armbågar. "Ricky!" Jag harklar mig och ropar lite högre. "Ricky!" Han kommer rusande in. "Vad är det? Har något hänt?" Jag kan se hur stressad han är.
"Ta det lugnt, jag vill bara prata."
"Åh.." Han sätter sig ner och ger mig ett halvleende. Men jag kan se att han verkar vara nervös. Jag tar ett djupt andetag och vill bara få det överstökat. "Så vad händer nu?"
Han tittar upp på mig med en oförstående blick.
"Va?"
"Vad händer nu? Mellan, eh, oss alltså..."
Jag ser ner. Det är tyst en stund och just då önskar jag inget mer än att Ricky svarar.
Han ser mig rakt in i ögonen och jag ser på honom med.
"Vad tycker du?"
Jag hör hur mitt egna hjärta slår och jag kan nästan inte svara. Men plötsligt så svarar jag: "Jag vill vara med dig. Jag vet inte vad det är, men det är någonting hos dig som drar mig till dig. Jag trodde att du var en helt annan person, men du är en av de finaste personerna jag någonsin träffat." Jag ser på honom med hjärtat i halsen och jag vågar nästan inte höra hans svar.
Jag blundar och känner något mjukt mot mina läppar. Hans mun smälter med min och jag förstår nu vad en riktig kyss betyder. Jag vill aldrig att den ska ta slut. Hans hand glider ner mot min rygg och jag kramar honom.
"Jag har alltid älskat dig Zoey." Han ser på mig med en allvarlig blick och jag tar hans hand.
"Är det officiellt nu? Är vi tillsammans?" Jag ler mot honom och han nickar.
Vi går tillsammans hand i hand längs stranden och jag ber honom att hämta Alison. 5 min senare kommer hon. Hon granskar mig och ser sedan bort. Jag ler stort mot henne. "Hej Ali!"
"Alison", rättar hon mig. Ouch!
Jag bryr mig inte om hennes spydiga kommentar och fortsätter: "Vill du göra något?"
Hon ser på mig för att se om jag driver med henne eller inte. "Vi är mitt i ingenstans, ingen är påväg för att rädda oss, vi kanske inte kommer att ha mat kvar och du frågar om jag vill göra något?!" Jag ler mot henne och nickar.
Hon skakar på huvudet.
"Zoey, du ska alltid vara så naiv."
Nu förstod jag att hon riktade sina kommentarer mot mig, men varför skulle hon vara så snäll igår och så elak idag?
"Alison, vad är det med dig? Seriöst."
"Jag. Vill. Hem. Fattar du det?"
"Jag kan inte hjälpa dig!"
"Är du säker?"
"Jag är säker. Och varför är du så taskig idag?"
"PMS", säger hon enkelt och går därifrån.
Jag suckar och går tillbaka mot sovplatserna. När jag kommer dit ser jag tjejerna fullt upptagna i en livlig diskution. När de ser mig springer alla fram.
"Förlåt!"
"Jag visste ingenting!"
"Ariana har berättat ALLT!"
"Jag är så, så ledsen Zoe!"
"Zoey! Du måste hata mig!"
Jenny kom med tårar längs kinderna. Hon behövde inte säga något, jag förstod.
De kramade mig och jag kramade tillbaka.
"Kan ni bara göra mig en tjänst?"
"Vad som helst!" svarade alla i kör.
"kan vi bara låtsas som ingenting har hänt och glömma allt?"
"Ja, gärna det!" Alla skrattade.
Det kändes så skönt att vara med det här gänget igen.
"Så vad pratade ni om då?" frågar jag nyfiket.
Nora viftar bort frågan med handen och svarar: "Vi håller bara på att försöka komma på ett namn till den här..."- hon gjorde en gest med händerna runt platsen vi sov och åt-"... platsen"
"Coolt. Ön då?"
"Juste, ön! Vad ska den heta?" Ariana såg runt på alla som var där.
Jag kom ihåg kvällen med Ricky och sa: "Venus."
Alla instämmde.
"Då kan mötesplatsen heta "Solringen" för planeterna går ju runt solen och om ön heter Venus..."
Alla instämmde. Igen.
"Ehm, kan alla bara lyssna en gång, jag har en viktig sak att berätta."
Alla slutade att hålla på med det de gjorde och vände sig om. Några med nyfikna blickar, några med hoppfulla blickar och några få med arga blickar. De kanske trodde att jag gjort något dumt.
Men bara en såg på mig med ett lömskt leende på läpparna. Alison. Visste hon något om mig och Ricky?
Jag slog bort tankarna och höjde rösten.
"Jag och Ricky är officiellt tillsammans!"
Det var tyst ett kort ögonblick men när Ari ställde sig upp och applåderade gjorde alla andra samma sak. de jublade och skrek: "Grattis!" Jag fick tårar i ögonen och kände mig dum.
Ariana kom fram och kramade mig hårt. Hon viskade: "Släpp honom inte."
Jag såg på henne och nickade med en allvarlig blick. Hon kysste mig på kinden och ropade Grattis!
Just då kom Ricky och undrade vad som hände.
"Jag har berättat." sa jag och log med strålande ögon. Han såg tillbaka mot mig och kom upp på den tjocka trädstammen som jag stod på. Vi kramade varandra. "Kiss! Kiss! Kiss! Kiss!" Jag kände allas blickar när de väntade på en kyss, men först var jag tvungen att snegla på Ari. Hon log blekt och mimade: "Kyss honom!"
Ricky såg det och klev av trädstammen, gick fram till Ariana och kysste henne på kinden. Sen viskade han i hennes öra: "Jag kommer alltid älska dig som en syster eller bästa vän" Hon log mot honom och sa åt honom att gå till mig. Jag gav henne en slängkyss och hon tog emot den. Nu kunde jag kyssa Ricky. Vi såg varandra i ögonen i några sekunder men sedan böjde han sig ner mot mig med slutna ögon och jag blundade och våra läppar möttes. Alla jublade och jag drog mig sakta ifrån Ricky. Jag gav honom ett bländande leende och han smekte min kind.
Är du glad att Ricky och Zoey är tillsammans? Föredrar du Ricky och Ariana eller Ricky och Zoey?

Postat av: Mimmi

JÄTTEBRA <3

hmm Ricky & Ariana tror jag :)<3

2011-05-10 @ 15:59:06
URL: http://senditon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: