VENUS DEL 5

Direktlänk / VENUS / Kommentarer (1)
Skrivet: 2011-05-03 Klockan: 18:55:42
I förra kapitlet sov Zoey med Ricky eftersom de gick vilse och nu tror alla att de gjort något mer än det, Ariana är sur på Zoey och alla tjejer fryser ut henne.

Jag satte mig på en sten tog upp en pinne och började rita i sanden. Jag var van att vara utfryst, innan jag blev upptäckt i köpcentret den dagen, var jag alltid den mobbade tjejen i skolan. Den enda vännen jag hade var Ari. Men nu hade jag inte henne längre. Jag skymtade Ricky och han kom och satte sig bredvid mig. Han la sin arm runt mina axlar. Jag skakade av mig honom.
- Va?
- Ricky, vi kan inte umgås längre. Ariana vet allt, eller det finns ju inget att veta, men hon tror det.
Han himlade med ögonen.
- Så ska du ignorera mig nu då?
Jag nickade.
Han reste på sig och jag vände bort blicken från honom.
RICKYS DEL

"Hur kan Zoey göra såhär?", tänkte Ricky för sig själv. "Hon vet ju att jag gillar henne."
Han gick igenom djungeln och duckade lite då och då undan grenar.
Han skymtade Ariana.
Okej, Ariana var snygg, vacker, het, snäll, rolig, smart... Men inte Zoey. Han visste inte hur han skulle göra det här, men om han inte kunde få Zoey tänkte han INTE förlora Ariana,
- Ari, babe.
Han kom närmare henne och smekte hennes arm.
Hon spann runt.
- Hur kunde du din idiot?! Hon gav honom en örfil och det blev knäpptyst.
Ricky stelnade till, men rörde inte på sig. Han tog Arianas hand och lutade sig över henne.
- Är det såhär du vill ha det? Tänker du sätta ett slut på 'oss'?
Ariana drog till sig sin hand. Hon såg upp på Ricky med ett hårt uttryck, men det glänste till i hennes ögon.
- Okej.
Ricky gick därifrån, och kände på sin kind. Den var het,  han var säker på att man kunde se Arianas handavtryck. Han gick tillbaka mot deras område.
Zoey satt kvar där. Han betraktade henne innan han gick fram. Hur hennes kolsvarta hår blåste när vinden rörde till det. Hur hennes ljusbruna hy verkade perfekt. Hon såg ut som en dröm. Hennes varma bruna ögon kunde få honom le hela dagen.
Och nu hade han ställt till det.
Hon vände sig om och deras blickar möttes i några sekunder. Sen vände hon sig om och såg ner i marken. Han log och gick fram.
- Ricky...
Han vände sig om, bakom honom stod Alison med ett leende på läpparna. Han suckade.
- Kom, viskade hon förföriskt.
Han följde efter henne.
- Vänta här.
Alison tecknade åt honom att vänta och gick in i en grotta. I handen höll hon en påse hon räddat från flygplanet. När hon kom ut ur grotten såg Ricky vad hon hade på sig och han höjde på ögonbrynen.
- Wow... sa han bara.
Alison log.
- Så du gillar det?
Hon hade på siga de hetaste kläderna Ricky någonsin sett. Han var en kille och kunde inte motstå att dras till henne. Men... Han fattade vad hon ville.
Hur svårt det än var vände han dig om och gick därifrån. Han hörde hur hon ropade på honom, men vände sig inte om. Plötsligt kände sig Alison skamsen där hon stod halvnaken i djungeln.
ZOEYS DEL

Jag hade bestämt mig för att börja prata med Ricky igen. Jag hade ingen annan här på ön, han var den enda.
Alla tjejer, Jenny, Michelle, Nora, Leah... Jag var ensam.
Just som jag satt där kände jag någon sätta sig bredvid mig. Jag torkade hastigt bort tårarna och lyfte på huvudet. Det var Nora. En av mina backup sångerskor.
- Kom du hit för att hata mig?
Jag kisade mot henne.
- Nej, jag tänkte efter och jag vet att du aldrig skulle göra så.
- Kul att någon äntligen fattar.
Nora kramade mig. Jag kramade tillbaka.
- Har Ari sagt något?
Jag hoppades på det bästa. Men, nej.
Nora tvekade.
- Menar du snällt så... nej.
Jag slog uppgivet ut med händerna.
- Hon är min bästa vän, varför fattar hon inte?!
Nora såg på mig med medlidande.
Just då kom Ricky. Det blev pinsamt tyst, så Nora log ursäktande och jag förstod när hennes ryggtavla försvann att hon skulle till Ariana.
Ricky satte sig bredvid mig och jag kramade honom. Det var örkt märkte vi och han tog mig hand och drog upp mig.
- Vill du dansa?
Jag skrattade.
- Till vad? Det finns ingen musik.
- Då skapar vi musik.
Jag la huvudet på sned och tog hans hand, han började sjunga 'Never Let You Go' av Justin Bieber och jag la mitt huvud på hans axel och sådär dansade vi medan solen gick ner.
Ricky slutade plötsligt sjunga och böjde sig ner mot mig. Jag såg upp mot honom och jag märkte hur nära vi var varandra. Våra läppar snuddades, men jag vände bort huvudet.
- Ariana är min bästa vän.
Jag bet min underläpp när jag märkte hur Rickys käkar spändes.
- Förlåt, mumlade jag.
Han mjuknade och vi fortsatte dansa. Rätt som det var drog han mig mot honom och kysste mig hårt på läpparna. Kyssen var ljuvlig och mjuk men ändå passionerad. Den bästa kyssen någonsin.
Jag såg på honom med ett chockat uttryck.
- Ricky!
- Nu kan du säga att jag kysste dig, fast du inte ville.
Jag kunde inte hjälpa att le och han drog mig intill sig medans han sjöng.
VAD TYCKER NI?


¨
Nora, Zoeys enda vän

Postat av: Noriis

aww du tog med mig, skitbra avsnitt!

kan du lägga upp när justin är på jasmines alltheseboys backstage? och den där tjejen på bilden är med i jasmine villegas video - I own this :))

2011-05-04 @ 21:13:03
URL: http://jblovesu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: