VENUS DEL 2

Direktlänk / VENUS / Kommentarer (2)
Skrivet: 2011-03-29 Klockan: 10:31:55
- Okej, alla samlas vid palmträdet där borta! Jag (Zoey) kunde höra Rickys röst, den var hög och tydlig. Jag satt lite längre bort från gruppen och lugnade ner mig. Ariana kom emot mig, en lite längre bit bort.
- Zoe, gumman, mår du bra? Ariana hukade sig ner och såg på mig med oroliga ögon.
Jag kunde känna hur klumpen växte i min hals, men jag svalde den.
- Jag mår bara fint. Oroa dig inte, gå tillbaka till gruppen jag kommer strax.
Jag kunde se att Ariana såg på mig tvekande så jag tvingade fram ett leende. När hon hade gått lät jag tårarna falla.
Vi var fast på en ö. En öde ö verkade det som, men jag är inte säker. Jag var säkert hundratals mil borta från min familj, och just nu såg det VERKLIGEN inte ljust ut. Jag suckade, reste på mig och borstade av sanden från mina jeansshorts.
- Zoey! Vi höll precis på att dela upp oss i olika grupper. Du ska vara i "utforskar gruppen" med Angelica och Erin.
Jag tittade mot deras håll och log tillbaka mot de. Shaunee och Erin var tvillingar. Inte biologiskt men ändå. Erin var en ljushyad tjej från Texas, med blont hår och blåa ögon medans Angelica var en tjej med mocca kaffes hy, långt blankt svart hår, och med urssprung från Jamaica. De kanske var helt olika på utsidan men på insidan var de som en person.
- Okej, har alla fått en grupp att gå till? Ricky såg på alla.
Alison steg fram ur gruppen.
- Nej. Alla förutom jag, jag ska vara i samma grupp som dig.
Alison var den kaxigaste, bitchigaste och elakaste flickan Zoey (och alla andra) någonsin hade träffat. Ingen i gruppen, förutom Michael som var jättesnäll men världens största tönt, gillade henne. Hon var också Rickys ex.
Ariana som var i samma grupp som Ricky, tog ett steg fram mot Alison.
- Lyssna nu, bitch. Jag är Rickys nya tjej, okej, glöm honom. Det är över, fattar du? Finito!
Alison hoppade på Ariana och Ariana drog i Alisons hår.
- Hey, hey, hey! Sluta! Sluta!
Alla sprang fram och försökte dra flickorna ifrån varandra.
- Vänta bara! När jag får dig ensam...
- Ha! Och du ska vara supermodell. Du har ju inga kurvor alls.
Något blixtrade till i Aris ögon och jag grep in innan hon slet huvudet av Alison.
- Alison! Du ska aldrig våga prata så med min kompis. Jag gillar inte dig och du gillar inte mig. Bra, men sluta skapa bråk med alla.
Hon pekade finger (moget) och gick därifrån. Okej, jag kanske inte hade varit helt rättvis, men om jag inte sagt så hade Alison antagligen inte kunnat gå längre.
Vill ni ha mer? Kommentera och säg vad ni tycker :)

Postat av: Mimmi

Den e jättebra!

MEER <3

2011-03-29 @ 14:27:45
URL: http://sediton.blogg.se/
Postat av: hermella

omg!! den är ju jätte bra jag måste läsa mer och pluss du måste skriva flera kappittel

2011-05-15 @ 13:31:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: